Tante Bubbles

FKF_1395Gisteren waren we weer eens met het hele stel bij elkaar. Dat gebeurt niet heel vaak maar als het gebeurt is het een feest. We vierden Arjans verjaardag, morgen wordt hij alweer 35. Kleintjes worden groot, liever, zijn groot geworden.
Rond half een pikten we hem op bij Ikea, ruim op tijd om de Ajaxsupporters mis te lopen. En na de gekochte spulletjes ingeladen te hebben parkeerden we een kleine drie kwartier later bij hem voor de deur. Dat is luxe, een plekje voor de auto vinden is daar doorgaans een crime. Niet heel veel later arriveerden Ivo, Ellen en Rolan. Eadaoin had voor een heerlijke maaltijd gezorgd, brochetta vooraf en daarna een smakelijke paella. Zolang hun nieuwe fornuis niet gearriveerd is zit een Sunday Roast, haar specialiteit er niet in.
Na een gezellige maaltijd hebben we een wandeling gemaakt, de eendjes in het Westerpark gevoerd. Tot groot plezier van onze kleinzoon. Voor die kleine moest echter het hoogtepunt nog komen, tante Eadaoin blies zeepbellen, prachtig vond hij dat. En Eadaoin zit voorlopig vast aan haar bijnaam, tante Bubbles.
Goed te merken dat het Amsterdamse stel daar gelukkig is. Eadaoin is al behoorlijk aan het inburgeren en de taallessen zijn gepland. Als ik zie hoe ze alles oppikt zal dat geen probleem worden. Eind van de maand heeft ze werk, nog niet helemaal wat ze zoekt maar ze is dan in ieder geval bezig. Die redt het wel, niet dat ik daar ooit aan getwijfeld heb.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Tante Bubbles”

Geef een reactie

