Vogeltje, wat zing je vroeg

Ik ben al twee ochtenden gewekt rond het ochtendgloren. De merels hebben hier weer het hoogste woord! Heerlijk vind ik dat. Niet dat ik meteen mijn bed uitspring, welnee, ik draai me om en pak nog een uurtje.
De bedrijvigheid in de tuin, merels en mezen die aan- en afvliegen met bouwmateriaal. Ze mijden de rechte weg naar hun nest, kiezen verschillende routes om de vijand te misleiden.
De sneeuwklokjes krijgen gezelschap, crocus en narcis steken voorzichtig hun kop op. De braam begint weer uit te lopen.
Gisteren heb ik weer een pondje pittig belegen bij de boer gehaald. En terug fietste ik, met de wind in de rug, een paar kilometer om. Twee van de drie molens draaiden hun wieken, beweging alom in de weilanden. Een haas rende als een dolle door de gras, sprong over sloten alsof ze er niet waren.
Op Twitter melden cafés en restaurants dat hun terras weer open is.
Het is echt lente.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

7 gedachten over “Vogeltje, wat zing je vroeg”

      1. en zoals de Britten zeggen, the early bird catches the worm. Dus geef de poes eens ongelijk, zo’n volgevreten vogeltje voor ontbijt

Geef een reactie

