Het einde komt in zicht

Vandaag is het blue monday, de deprimerendste dag van het jaar, zegt men. Waarom? De feestdagen zijn voorbij, de goede voornemens vergeten, het weer is somber en saai en er is voorlopig niets leuks in het vooruitzicht.

Het is maar hoe je erin zit. Ik heb geen tijd om me depri te voelen. Een lange to-do lijst heb ik een goede week geleden opgesteld. Van die klussen die absoluut gedaan moeten worden en waar vaak een deadline aan vastzit. Ik moet dat altijd even ordenen, een lijstje maken. Is de lijst te lang dan doe ik eerst de eenvoudige simpele dingetjes, dat maakt het niet alleen overzichtelijker maar wekt ook de indruk dat je al aardig opschiet. Ik belazer mezelf graag, wat dat betreft.

Mijn lijstje is inmiddels bijna afgewerkt. En dat is maar goed ook want vanaf volgende week heb ik heel andere dingen op het programma staan. Nu is het wel zo dat de laatste loodjes het zwaarst wegen. Dat heeft natuurlijk met mijn selectie te maken. Maar ik haal de eindstreep makkelijk en op tijd of er moeten de komende dagen wel heel gekke dingen gebeuren.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Het einde komt in zicht”

  1. Heb er verleden jaar, als ik me niet vergis, bij jou ook al eens een stukje over gelezen, over blauwe maandag maar eelijk gezegd ken ik dat fenomeen niet zo. Ik denk niet dat we daar in ons Belgenland mee bezig zijn. In andere streken misschien wel maar ik heb wel effe de betekenis (opnieuw) moeten opzoeken.

Geef een reactie

