Gevolgschade?

‘Ik heb nu twee nachten nauwelijks geslapen. Gisteravond ging ik expres laat naar bed, hopende moe genoeg te zijn om direct in slaap te vallen. Dat lukte, voor even. Nog geen half uur later zat ik stijf rechtop in mijn bed, gewekt uit een vreselijke nachtmerrie. Mijn dochter, ontvoerd!’

De dochter, op wie ze doelt is een geslaagd zakenvrouw. In de grote stad heeft ze een prachtige winkel met welhaast landelijke klandizie. Ze heeft dan ook een niche, luxe dameskleding, speciaal voor moslima. Ze importeert de kostbare jurken en hoofddoeken uit het geboorteland van haar ouders maar ook uit het midden oosten, van het Arabisch schiereiland. Voor menig bruiloft heeft ze de dames feestelijk gekleed.

Een paar dagen geleden werd er een dreigbrief in de winkel gevonden. Ook al ben je hier geboren en getogen, bouw je hier je bedrijf op, je blijft ongewenst voor een deel van de natie. Omdat je gelooft in Allah, de profeet en de Koran, omdat je ouders uit Noord Afrika komen. Alsof je verantwoordelijk bent voor wat extremisten, terroristen elders uitvreten!

 

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Gevolgschade?”

Geef een reactie

