Verbinden

Parijs rouwt, Europa loopt uit, vult pleinen met protest, medeleven, onbegrip. “Kom niet aan onze vrijheid”, lijkt iedereen te zeggen. Maar is dat genoeg? Laat ik, wij eens los, Verbind!
Ga niet langer uit van de verschillen, zoek de overeenkomst. Wedden dat je meer ziet als je daarvoor openstaat!
Ik zie geen geloof, geen huids- noch haarkleur, geen seksuele geaardheid, ik zie mensen. Mensen die het beste voorhebben met mensen. Ben ik gek?

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

7 gedachten over “Verbinden”

  1. Nee Carel je bent niet gek. Als iedereen zo zou kijken. ..Natuurlijk heb je met de ene mens meer op dan met de andere , maar iedereen in zjn waarde laten is een groot goed.

  2. Gek? Nee, allesbehalve want het kan… of het zou moeten kunnen. Maar eerlijk gezegd hou ik, na wat er nu gebeurd is, mijn hart vast. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Geef een reactie

