Film Rode Kruis

Het Rode Kruis constateerde dat hun zomeractie ‘de hitte de baas‘ te weinig aandacht had gekregen. Er was één grote uitzondering, in Schoonhoven had de plaatselijke afdeling in samenwerking met Stichting SWOS door middel van een aantal sketches en het nodige voorlichtingsmateriaal wel behoorlijk uitgepakt.
Applaus voor afdeling Schoonhoven en omstreken en zouden jullie willen meewerken aan een voorbeeldfilmpje voor de andere afdelingen?
Natuurlijk had Schoonhoven daar belangstelling voor en eind november, buiten vroor het nog net niet, werden de opnamen gemaakt. De sketches zijn volledig geïmproviseerd en leidden herhaaldelijk tot hilariteit bij het opgetrommelde figurantenpubliek. Martin van Duin filmde een stukje mee met de professionals om alvast een indruk te kunnen geven.
In het filmpje wordt het advies het op het heetst van de dag rustig aan te doen uitgebeeld, ofwel, die Spanjaarden zijn zo gek nog niet met hun siësta.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 gedachten over “Film Rode Kruis”

Geef een reactie

