Beursvloer Schoonhoven

CAM00468[1]Op deze beursvloer worden bedrijven en maatschappelijke organisaties aan elkaar gekoppeld. Met gesloten beurzen worden afspraken gemaakt, prestatie en tegenprestatie. Voor de bedrijven gaat het om maatschappelijk ondernemen, lokale bekendheid en ‘vrienden maken’. Stichtingen en verenigingen kunnen diensten en arbeidskracht ‘inhuren’ en zo lang gekoesterde wensen eindelijk vervuld zien.
We zijn zeker niet de eerste gemeente die zoiets organiseert maar binnenkort is de eerste uitvoering gepland, 9 december om precies te zijn.
Gisteravond was er een workshop voor de maatschappelijke organisaties om te leren hoe om te gaan met vraag en aanbod. Want, wil je meedoen dan moet je natuurlijk wel voorbereid zijn. Wat heb je nodig, wat kun je bieden? Dat zijn geen zaken die je gedurende de avond gewoon even invult. Natuurlijk doet Stichting SWOS mee! Met maar liefst vier (nee drie, want een zat er als bestuurslid van een andere organisatie) en twee medewerksters waren we goed vertegenwoordigd.
Nu kan me enige mate van creativiteit toch al niet ontzegd worden maar ik heb ook weer geweldige ideeën opgedaan. Binnenkort moeten we maar eens bij elkaar komen om alle ideeën te bespreken en de beste te kiezen voor onze presentatie, volgende maand.
Voor meer informatie kun je terecht op de facebookpagina van ‘beursvloer schoonhoven’.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

Geef een reactie

