Kip en soep

kippenhokHet zal je bedrijf maar treffen, zo’n vogelgriep. Aan de andere kant, misschien wel een genadige dood voor al die plofkippen. Maar daar wil ik het niet over hebben.
Dagelijks eten zo’n 25 of meer senioren bij onze stichting een warme maaltijd. Gisteren een pittige kipkerrysoep, ik heb ook een kommetje meegegeten, was er toch.
Het was er maar eentje, maar die zette vraagtekens , is het eten van kip wel verantwoord bij deze griepepidemie. Is er gevaar voor de mens en in het bijzonder de kwetsbare ouderen? Omdat niemand het antwoord wist ontstond er onrust. De kooksters kregen het een beetje benauwd, bij het hoofdgerecht zat naast broccoli ook een kippenkluif. De boel werd gesust, die kippen waren al dood voor in het nabij gelegen Hekendorp het virus ontdekt was. Ze aten netjes hun bordje leeg, het was weer heerlijk!

Besmetting is nauwelijks mogelijk voor de mens en gebeurt het toch dan levert dat slechts een licht griepje op.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Kip en soep”

Geef een reactie

