Dat doet ie anders nooit ..

Klopt, anders nooit maar soms is het nodig. Waar ik het over heb? Ik heb in een trein gezeten. Van Krommenie naar Amsterdam en weer terug. En in Amsterdam ook nog twee keer in de tram, een keer lijn 1, daarna lijn 2, ze reden hetzelfde stukje, wij dus ook al was de tweede keer andersom.
Bus, metro, tram, we maken er meer gebruik van. Niet frequent, dat nu ook weer niet. Maar we hebben een OV-chipkaart en weten hoe het werkt.
Met de trein, wist ik, kun je niet zomaar op je OV-chipkaart. Openbaar vervoer mag dan openbaar vervoer zijn, het spoor vraagt toch wel bijzondere aandacht. Dus had ik me grondig voorbereid, de website van NS bezocht en de relevante stukjes tot me door laten dringen. Met die kennis gewapend liepen we naar stationnetje Krommenie/ Assendelft. En we kwamen er uiteindelijk uit, en dus legitiem in de trein. Zelfs de complicerende factor, we reisden mee met abonnementhouders en konden daarmee 40% besparen, was verrekend. Maar of het eenvoudig was? Nou nee.
Op de terugweg hadden we een NS-waardige OV-chipkaart maar moesten we toch weer langs de automaat om die 40% te pakken. Ach, nu weten we het.
Best gezellig, zo’n trein. Iedereen duikt meteen zijn smartphone in of slaat een boek of krant open.
Leerzaam dagje reizen, moeten we meer doen 😉 .

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 thoughts on “Dat doet ie anders nooit ..”

Geef een reactie

