Een dagje Rijksmuseum

image

Wat is het mooi geworden, het Rijksmuseum in Amsterdam. De laatste keer dat ik er was was er een grote verbouwing gaande en was er maar een klein deel van de normale tentoonstelling te zien. Maar nu is het weer helemaal open, al een tijdje overigens. Niet dat we alles gezien hebben, dat is in een dag niet mogelijk. Ik schat dat we ongeveer eenderde van de zalen gezien hebben en binnen die zalen nog het nodige niet nader bekeken hebben.Dus komen nog wel een keertje terug.
En ik kan niet alleen genieten van de topcollectie maar ook van een tafereeltje als op deze foto. Een klas kinderen die ongedwongen voor de Nachtwacht op de grond zit, geïnteresseerd genietend van de uiteenzetting van de gids. Want achter de schilderijen zitten vaak leuke verhalen, echt gebeurd of uit een duim gezogen. Maar wat doet dat ertoe?

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 gedachten over “Een dagje Rijksmuseum”

  1. Ik doe nooit een museum in één keer @Carel. Vaak maar één zaal per keer. En zeker bij het Rijksmuseum. Snel erdoorheen gaan vind ik zoiets als heiligschennis.

Geef een reactie

