Op de fiets door Rotterdam

wpid-cam00451.jpg
Dat de nazomer hier duurt tot in ieder geval 2 november hebben we benut. Met de fietsen achterop de auto reden we rond half twaalf richting Rotterdam. We parkeerden de auto op Kralingse Veer en reden vandaar richting Euromast. Het was de bedoeling dat we op tweeënnegentig meter hoogte de lunch zouden gebruiken. Maar de jongeman bij de kassa raadde ons af naar boven te gaan. Het restaurant zit vol! Dan maar beneden een hapje genoten. Vanuit de hoek waar we zaten zagen we een niet aflatende stroom mensen voor de kassa en dus besloten we om maar niet na de Tarte flambée (Flammkuchen) naar boven te gaan. Dat komt dan een andere keer wel, combineren we het op een doordeweekse dag met een bezoekje aan een van de vele musea die de Maasstad rijk is.
Via het nieuwe Centraal Station (hadden we ook nog niet gezien) fietsten we over Hofplein, Coolsingel en Blaak (inderdaad, Monopoly) naar de pas geopende Markthal. Ook daar waren we beslist niet de enigen. Een indrukwekkend geheel maar ook hier veel te druk om alles goed te bekijken. Die spiegelende entree levert prachtige foto’s op, kijk maar naar dat plaatje, hieronder. En een pas opzij levert alweer een totaal ander beeld op, alleen daarom zou je al naar de Blaak gaan!
Onder de kubuswoningen van architect Blom door langs mijn favoriete kunstschilderbenodighedenwinkl (past niet eens op een scrabblebord) richting Tropicana en vandaar ben je al snel weer in Kralingse Veer. Een tweetal zwanen die met belangstelling en van zeer nabij het plaatsen van de fietsen op de auto volgden hebben we verder genegeerd. Tegen vieren waren we weer thuis, na een heerlijk en verrassend fietstochtje door een stad die ik bijna alleen maar vanuit de auto ken. We hebben veel onbekende stukjes gezien, en van het mooie weer genoten.
image

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

12 gedachten over “Op de fiets door Rotterdam”

      1. Ik heb er zo vaak gelogeerd bij mijn oma. Ik heb er nog steeds veel familie. Dat wist je toch wel……………. vast een retorische vraag…………………

  1. ik ben verre van een Rotterdammer,. maar vind de stad wel steeds mooier worden, Ik bewonder de ski line en al die prachtige gebouwen .. ps. heeft hij schappelijke prijzen die kunstbenodighedenwinkel van jou daar ?

  2. Had dit blog zo zelf hebben kunnen schrijven. Dan wel op mijn manier, want jij bent nu eenmaal jij en ik, ik. Maar heel herkenbaar.

Geef een reactie

