Bijna halloween

Dat ik daarover begin, ik begrijp best dat het je verbaast. Hoe vaak geef ik niet aan dat ik niets met ‘iedereen doet het’ te maken wil hebben, Heel Holland bakt is voor mij geen reden te gaan bakken, heel Nederland leest, prima maar dan toch niet omdat er een clubje is dat vindt dat dat moet, en dan vooral een vlucht regenwulpen van Maarten ’t Hart. Ik heb het gelezen hoor, ver voor ik grijze haren kreeg. Secretaressendag, dierendag, vaderdag, hou op!
Maar waarom dan wel Halloween? Goeie vraag, ik weet het niet. Weet je wat, ik besteed er ook gewoon geen aandacht aan, komende vrijdag. Maar in mijn hoofd groeit wel een spookverhaal dat omstreeks die datum het levenslicht gaat zien. Of nee, dat kan helemaal niet, het zou spoken enorm afschrikken, het levenslicht zien. Nou  ja, je ziet maar!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 gedachten over “Bijna halloween”

  1. ik heb veel met tradities en zelfs wel met de viering ervan maar heb Halloween nooit iets gevonden,
    Akelige gewoonte, en zeker in deze tijden van verschrikkingen op straat, met of zonder bijl, hou ik mijn hart vast wie er deze Halloween los gaan en bij wie het laatste afsminken in het mortuarium gaat gebeuren.

Geef een reactie

