Oud en nieuw

Een paar maanden geleden hebben we een nieuwe gezinsfoto laten maken. Eigenlijk een hele serie maar met de bedoeling een nieuw groepsportret op te hangen. Vandaag is het dan eindelijk zo ver, het nieuwe portret ga ik ophangen, het oude verdwijnt. Vakanties van de fotograaf en van ons hebben voor enige vertraging gezorgd, van de andere kant, er was geen haast bij.
Onbedoeld, maar er vallen een paar dingen op. Zowel de oude als de nieuwe foto laten zien dat de vrouwen de ene, de mannen de andere helft vullen. Zie je dat de kleine Rolan al direct ziet waar hij bij thuishoort? Wat ook opvalt is dat José en ik de flanken verdedigen, we beschermen onze nazaten. Op de nieuwe foto is dat nog duidelijker dan op de oude.
Maar wat eigenlijk belangrijk is is dat we er als een stralend gezin op staan. En dat is geen pose, dat is echt. Mag ik dan zeggen dat het leven mooi is?

image

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

14 thoughts on “Oud en nieuw”

  1. Ja het zijn de kleine dingen die het doen he. Blij zijn dat het in je eigen kringetje goed gaat , en daar van kunnen genieten..

Geef een reactie

