Amelisweerd en Rhijnauwen

image

Een lichte maar gestage miezel geeft de dag en troosteloze aanblik. Maar dat wil niet zeggen dat we de mijn moeder aangeboden lunch maar uit moeten stellen. Aangemoedigd door een eerdere ervaring bij Werk aan het Spoel bij Culemborg besluiten we naar Amelisweerd te gaan waar hetzelfde bedrijf, de Veldkeuken, de lunches verzorgt. Tot onze teleurstelling zijn alle tafeltjes binnen bezet of gereserveerd, buiten op het terras is geen optie. We besluiten naar Theehuis Rhijnauwen te gaan, een paar honderd meter stroomopwaarts aan de Kromme Rijn. Daar is nog net een tafeltje vrij. De feestelijk belegde broodjes lieten we ons goed smaken, oma genoot van haar gemberpannenkoek. Wat voor ons twaalf dagen Lesbos is is voor haar een lunch in de buurt, even een paar uur uit de dagelijkse sleur.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

10 gedachten over “Amelisweerd en Rhijnauwen”

  1. Als ik dit lees, krijg ik nog steeds een gevoel van heimwee naar mijn moeder. Die genoot ook altijd van dit soort uitstapjes, je kon haar geen groter plezier doen.

  2. vandaag zelf weer geweest, Theehuis Rhijnauwen, ik fiets er vaak langs en kan regelmatig de weemoedige trekk niet weerstaan… In de zomr soms De Veldkeuken, ik herinner me nog je stukje hierover. Heel fijn dat jullie dit nog samen kunnen doen 😉
    xxc

Geef een reactie

