Creme brulee

Wil je geloven dat ik niet wist wat ik zag? Dat ik me afvroeg of ik een vreselijke nachtmerrie had of misschien wel in Bananensplit terecht gekomen was.
Ons dinertje werd afgesloten met een dessert, te kiezen uit een kaasplankje of creme brulee. Mijn buurman ter linkerzijde koos voor het laatste, ik ga bij zo’n keuze al snel voor de kaas, ik hou niet van vanille.
Ik had mijn buurman toch wel enige levenservaring toegedicht, een stadsmens, ouder dan ik ben en een baan in het verleden die toch wel de nodige etentjes met zich gebracht zal hebben. Ik was dan ook bijzonder verbaasd dat hij, meteen nadat het toetje hem voorgeschoteld was, het pepervaatje pakte en de pudding royaal met peper bestrooide.
‘Wat doe jij nou?’, vroeg ik verbouwereerd, ‘peper op je creme brulee? Heb je enig idee wat het is?’
Welnu, dat had hij niet en ik heb hem dan ook in de meest simpele bewoordingen maar uitgelegd wat hij te eten had gekregen. Hij heeft netjes zijn bakje leeggegeten, dat dan weer wel. En ik heb maar niet meer gevraagd of het gesmaakt had.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

10 gedachten over “Creme brulee”

  1. Haha ha wat leuk, en ht zou me geeneens verbazen als ik het gewoon lekker zou vinden – ik doe zwarte peper in de koffie en in de yogurt++ sochtends etcetera – lekkere ‘bite’zullen we maar zeggen 😉 en ik vind creme brulee veraderlijk lekker

  2. Euh… smaken verschillen zekers. Maar heb je hem dan ook gevraagd wat hij had gedacht dat het was aangezien hij er direct peper op deed?

Geef een reactie

