Het einde van een camera

DSCF5795Aan alles komt een eind, zo ook aan mijn digitale Fuji-camera. Tijdens onze laatste vakantie sloeg het noodlot toe. José was haar toestel vergeten en fotografeerde met de mijne (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het haar schuld was). Als ik iets wilde vastleggen dan gebruikte ik mijn telefoon wel. Maar goed, de camera. Bij dat soort toestellen komt het natuurlijk altijd ongelegen. Juist als je een mooi plaatje wil schieten zegt ie ‘doe het zelf maar, ik schei ermee uit’. Het bij dit blog geplaatste resultaat zal natuurlijk nooit in een fotoreportage komen.
Niet lang voor het maken van deze foto hadden we nog iets tegen elkaar gezegd over mensen die met een 10 inch tablet foto’s namen, na deze foto moest José zich ook wapenen met zo’n groot apparaat.
Ik denk overigens niet dat ik de camera nog vervang, de huidige generatie mobieltjes levert ook plaatjes van voldoende kwaliteit.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

7 thoughts on “Het einde van een camera”

  1. Tsja ik zat juist aan een nieuwe camera te denken, maar een smartphone is dus ook een optie, niet eens zo gek bedacht……… 😉 handig.

  2. Hoi Carel, ik had ook een Fuji camera en een programma waarmee ik de foto’s gemakkelijk op de p.c. kon zetten. Toen ik een nieuwe p.c. kreeg met Windows 7 werkte het oude programma niet meer. Uiteindelijk kocht ik een nieuwe camera ( Panasonic TZ 35) en mede dank zij mijn schoonzoon die een up date wist te vinden kreeg ik mijn oude programma weer terug. Zij werken nu beide op het Fuji programma. Hoe dat allemaal kan? Sommige dingen gaan mijn verstand te boven. Als jongere oudere kan ik diverse ontwikkelingen niet meer bij houden.
    Nadeel van de nieuwe camera is, dat bij buitenopnamen het glas nogal spiegelt. Ik was gewend de camera voor het oog te houden en dan heb je daar geen last van. Dus nu doe ik sommige opnames met het oude toestel.

    gr. Jan

  3. Yep! Geef mij toch maar een spiegelreflex van Nikon. Toen de onze twee jaar geleden werd gestolen hebben we hem zo goed als direct vervangen 🙂

Geef een reactie

