Busje komt zo …

wpid-cam00426.jpgEen luxe touringcar, bouwjaar 1964. We treffen het dus, volop comfort. Nou ja, hotsend rijden we, de vrijwilligers van de seniorenvereniging van ASR, door de Indische buurt in Apeldoorn. We hebben dan net onze goedverzorgde lunch in het centrum van het dorp gehad. Peter, de organisator van de dag gidst vaker mensen in zijn woonplaats, het is te merken. Leuke verhalen over de bezienswaardigheden die we passeren doen van tijd het luidruchtig gekeuvel in de bus even zwijgen. Luidruchtig gekeuvel, het moet wel om over het geluid van de bus heen te komen.
De weg leidt ons naar Paleis het Loo waar ons een rondleiding wacht. Het paleis en de tuinen doen sterk denken aan Versaille, Charlottenburg, Potsdam, Schönbronn al is het allemaal wat kleiner. Leuk is evenwel dat de geschiedenis van de bewoners bekender is. Maar al te lang sloffen door zo’n tentoonstelling is niet goed voor mijn rug dus, toen de rest van het gezelschap nog een bezoekje bracht aan een parallelle expositie over Grace Kelly in een van de bijgebouwen, koos ik een bankje in de zon.
Tegen vijven stapten we weer in onze luxe touringcar richting centrum waar we nog op een bezoek aan een kleine bierbrouwerij getrakteerd werden. Heerlijk amberbiertje, Schavuit genaamd, gedronken en even met de andere organisatoren van de festiviteiten van april 2015 voor locatie Utrecht wat zaken doorgenomen. En toen een korte wandeling naar het restaurant Poppe aan de Paslaan voor een geanimeerd diner.
Al met al een prachtige dag al was ik blij dat ik goed elf uur ’s avonds thuis was en na een slaapmutsje mijn bedje op mocht zoeken. Peter, bedankt!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 gedachten over “Busje komt zo …”

  1. Charlottenburg… daar zijn wij naartoe geweest in Berlijn. Moooi! Al heb ik wel moeten betalen om foto’s te mogen maken in het kasteel. Na ja, ik had het ervoor over en bekijks dat ik had 🙂

    Leuk zo’n dag cultuur opsnuiven maar inderdaad vrij vermoeiend…

Geef een reactie

