Natuurmuseum de Wielewaal

Mag ik even reclame maken?
muurschilderingGisteren hebben we met het bestuur van Stichting SWOS ons even teruggetrokken uit de hectiek van alledag. Er komt veel op ons af, enerzijds door de gemeentelijke herindeling in de Krimpenerwaard, anderzijds door de decentralisatie van taken van rijk naar gemeente. We zijn daar al langer mee bezig maar hadden behoefte om nu in een rustige omgeving, buiten de reguliere vergaderingen de zaken eens op een rijtje te zetten. Enfin, ik zal jullie daarmee niet vermoeien. Wat ik wel wil? Aandacht vragen de plek waar we vergaderden, een prachtig museum, net ten oosten van Schoonhoven. En dan om meer dan om de museumfunctie. Dat laatste is al een absolute aanrader voor wie kennis wil maken met flora en fauna in het Hollandse polderlandschap. Marijke en Lou kunnen van alles tonen en vertellen over wat er in de waarden gebeurt. Maar de locatie is ook bij uitstek geschikt voor een vergadering of bijvoorbeeld een familiefeest. Wel op tijd boeken, de agenda is redelijk vol. En wat te denken van de directe omgeving, de tuin, de bongerd, het uitzicht, de rust.
Gewoon doen als je toevallig in de buurt bent of toch al eens hier in de omgeving een fietstocht maakt. En dat zeker met het weer van deze dagen want ook het terras is een regelrechte aanrader.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 gedachten over “Natuurmuseum de Wielewaal”

Geef een reactie

