De camping

We zijn dit jaar twee keer bij vrienden op visite geweest, op de camping. Beide stellen zijn verwoede kampeerders, trekken er ieder jaar meerdere malen op uit. In Nederland, elders in Europa, altijd komen ze thuis met enthousiaste verhalen.
Omroep MAX zendt al een paar jaar een serie uit over caravanreizen, een groep maakt een gezamenlijke reis naar ergens ver weg, prachtige avonturen. Je zou er warm voor moeten lopen.
Vooropgesteld, beide bezoeken waren leuk, we hebben ons uitstekend vermaakt, laat daar geen misverstand over bestaan. Een dag, prima, geen probleem. Maar kamperen? Een vakantie met een caravan, tig dagen op een veldje staan, te lang buiten zitten omdat binnen een slechter alternatief is? Tig meter lopen naar een toilet, een douche, de ruimte om de vaat te wassen? Of minder meters maar de hele dag Jan en Alleman langs zien komen met een handdoek, een rol toiletpapier of een teiltje borden, pannen en bestek?
Je komt nog eens ergens, ik hoor het je zeggen. Bevalt het niet dan haak je je huisje weer aan, honderd kilometer verder is het misschien wel leuk.
Het is niet ons ding, mag vast wel van je. Ieder zijn meug.
.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “De camping”

  1. Een echte de Waardtent met zijflappen, geen stroom, mooi sanitair van de camping, altijd buiten, één met de natuur. Het was schitterend maar nu genieten van prachtige bungalows met sauna en bubbelbad.

Geef een reactie

