Dierenleed

Ze zijn er niet veel, hier, dit jaar. Muggen, als ik er een zie is ie er geweest. Wespen zien we ook nauwelijks, ik kan ze missen als kiespijn. Wel zien we hier veel slakken, met en zonder huis. Die laat ik rustig, dus in hun slakkengangetje huns weegs gaan. Overdag dan, in het donker wil ik nog wel eens iets onder een schoen horen kraken of kan ik me nauwelijks staande houden door de plotselinge glibberigheid.En, maar dat is elk jaar zo in deze [periode, veel spinnen. In alle (for)maten. Bij het halen van de ochtendkrant, we hebben een buitenbrievenbus, moet ik met de de ellebogen op gezichtshoogte me een baan door de webben loodsen. Doe ik dat niet dan zit mijn gezicht onder het spinnenrag, geen prettig gevoel. Arme spinnen, hun prachtige bouwwerk in een simpele en lompe manier verpletterd, opnieuw aan de arbeid!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Dierenleed”

  1. Slakken belanden bij ons op het dak van de schuur. prima vogelvoer.
    En voor spinnen heb ik ook geen respect, ik vernietig hun huis genadeloos………….oef dat klinkt wel hard he.

  2. Jeeh… arme beestjes 🙂
    Muggen… maal ik niet om, mij bijten ze toch niet. Wel mijn wederhelft.
    Wespen, als ze binnen verdwalen… een glas erover en een kaartje eronder zodat ik ze terug in de tuin kan loslaten. Slakken… bwek maar hier zitten er niet zoveel en spinnen, binnen gaan ze eraan tenzij het een hooiwagen is… tja… 🙂

Geef een reactie

