Metro?

Een wekker zetten is dezer dagen niet nodig. Stipt om half acht beginnen de werkzaamheden in onze straat die eigenlijk onze straat niet is. Het is de straat waar onze achtertuin aan grenst dus we wonen er niet. Waarschijnlijk hebben we daarom ook geen informatie vooraf gekregen.
Stipt om half acht wordt de graafmachine gestart en gaan de heren, twee man sterk, verder met het graven van een gleuf. Verder niets, voorlopig. Het zal zwaar werk zijn, regelmatig pauzeren ze. Waar die gleuf voor dient, Joost mag het weten. Ik denk dat er kabels vervangen moeten worden, of leidingen. En, heel misschien, krijgen we hier ook wel een ondergrondse, een metro.
Onze wijk bestaat inmiddels een jaar of veertig, het is dan ook niet vreemd dat er hier en daar onderhoud gepleegd wordt. We ondergaan het lijdzaam.
Even verderop zijn ze ook al bezig geweest, voor de vakantie. De straat is daar weer dicht. Zo slordig dat je met de fiets er doorheen slingert, de kuilen zoveel mogelijk vermijdend. Want gleuvengravers zijn natuurlijk geen stratenmakers, ieder zijn vak.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Metro?”

  1. Ja, Carel zo tegen de zomervakanties aan gaan de heren van de gemeente met vakantie en moeten de buro’s leeg.De geplande werkzaamheden moeten
    direct uitgevoerd worden anders is het geld op. Dus oordoppen in en verder gaan met slapen. Vr.gr.

Geef een reactie

