#50books, vraag 2014-30

Zou jij een boek willen schrijven?

marokkaans koken0001Af en toe pak ik er eens een op, een van de vragen uit de serie #50books. Een leuke serie opdrachten maar ik wil me niet meer binden, misschien moet ik zeggen, voorlopig niet meer binden aan dit soort schrijfopdrachten.
Maar goed, deze keer dus wel weer. In de eerste plaats omdat ik in 2010 Marokkaans koken en andere verhalen, een bundel korte story’s van mijn hand, het levenslicht liet zien. Dat was een leuk project, ik ben blij dat ik het gedaan heb. Of er nog een tweede bundel komt? Ik weet het niet, de tijd zal het leren.

Ik ben nu inmiddels aan een tweede levensboek bezig. Een boek over het leven van iemand die ook zijn, respectievelijk nu haar verhaal kwijt wil. Daarnaast heb ik voor een andere zo’n boek geredigeerd en was ik verantwoordelijk voor de vormgeving. Dit zijn boeken die slechts in zeer beperkte oplage, alleen voor de geportretteerde en desgewenst wat naaste familieleden gedrukt worden. Maar het is heel mooi en dankbaar werk.
Het antwoord op de vraag is dan ook:

  • ik heb al eens een verhalenbundel uitgegeven;
  • ik schrijf levensverhalen, bestemd voor een intieme kring van de geportretteerde;
  • misschien komt er ooit nog eens een tweede bundel van me op de markt.
Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 thoughts on “#50books, vraag 2014-30”

    1. Maar om antwoord te geven op de vraag: ik heb die behoefte totaal niet. Andere zaken zou ik wel graag kunnen, zoals zingen, maar ook dat is mij niet gegeven helaas.

Geef een reactie

