In de wisselbeker

SAM_2657Eindelijk is het me weer gelukt, mijn naam staat ten tweede male in de beker der bekers, het door de deelnemers zo fel begeerde kleinood. Eindelijk, na vele jaren is het zover. Hoeveel jaren, ik weet het niet, kan het momenteel niet verifiëren, maar daarover straks meer. Eerst maar even iets over de strijd die jaarlijks gestreden wordt en waaraan Studio Sport ten onrechte geen aandacht besteedt.
Vrij kort na ons trouwen, nu 38 jaar geleden, besloten broer en zussen van José dat we, wilden we elkaar regelmatig zien maar moesten gaan klaverjassen. En dat doen we nog steeds. De competitie werd van lieverlee een vaststaande traditie, ongeveer acht keer per jaar (eens per maand maar er vallen in verband met vakanties altijd wel maanden uit) strijden we een avond om de dagprijs en ieder jaar wordt aan degene die het best presteerde de wisselbeker overhandigd, uiteraard vergezeld van een goede fles, een fles overigens met een beperkte houdbaarheidsdatum.
De strijd is doorgaans fel maar fair.
Vroeger mocht ik me al eens voor een jaar houder van de wisselbeker noemen, een hele eer. Dat was in de jaren dat ik in de kracht van mijn leven was. En heel graag zou ik die ervaring nog eens willen beleven. Maar als enige trekker van Drees onder de deelnemers was dat natuurlijk een lastige opgave.Ik zou er veel voor moeten doen, veel voor moeten laten ook. En dat een jaar SAM_2653lang. Niets mocht aan het toeval overgelaten worden. Ik heb geleefd als een kluizenaar, ik heb goed op mijn eetgedrag gelet, de drank laten staan. Ik heb hard gewerkt aan zowel mijn geestelijke als lichamelijke conditie. En het loonde!
Dus ik ben trots als een pauw.
Of ik de smaak nu te pakken heb? Daar laat ik mij niet over uit. De tegenstanders wakker maken is niet de verstandigste tactische zet. Maar wellicht herplaats ik volgend jaar om deze tijd dit blogje, met een paar aanpassingen natuurlijk.

Mijn naam en het jaartal moeten nog in de beker gekrast worden. Daar heb je mensen voor die over het juiste gereedschap beschikken. Alleen, nu moet er nog een gevonden worden die wel zijn belofte, te leveren, nakomt.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

12 thoughts on “In de wisselbeker”

  1. Hahaha nou met kracht heeft klaverjassen me dunkt toch weinig uitstaans…lol… Maar bij deze wel van harte gefeliciteerd 🙂

  2. Gestaag doorgaan, gezien het feit dat je nu als enige van Drees trekt, suggereert dat je meer tijd hebt om te trainen, of is die situatie juist een handicap? Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval proficiat, je mag weer een jaar lang als een “haan” in de familie rondstappen.

  3. ben diep onder de indruk van deze prestatie..maar nog meer natuurlijk van alles wat je er voor over gehad heb..van harte

Geef een reactie

