De eerste bramen

wpid-img_20140723_153350.jpg
Tegen de pergola in onze voortuin groeit al sinds jaar en dag een bramenstruik. Jaarlijks plukken we daar de zoete vruchten van, genoeg voor ons dagelijks gebruik en enkele diepvriesdoosjes voor de donkere maanden. We oogsten normaal gesproken in de tweede helft van augustus, op zijn laatst begin september.  Dit jaar zijn sommige vruchtjes erg vroeg rijp. De bijen zijn nog volop doende de honing uit de bloesem te halen, bloesem waarnaast onrijpe en rijpe bramen te vinden zijn. De struik zit ook bijzonder vol, we kunnen er dus wel even van genieten, in de yoghurt of op het ijs.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 thoughts on “De eerste bramen”

  1. Ja, alles is dit jaar vroeg en inderdaad vooral vol. De vruchten zijn ook groter volgens mij.
    Heerlijk. Het ware snoepgoed.

Geef een reactie

