Roggebrood

Heb ik het wel eens verteld? Dat het lekkerste roggebrood dat we kennen uit Steenwijk komt. En dat Steenwijk echt te ver weg is om de voorraad op peil te houden. Dat ik via mijn sportmaatje aan dat adres gekomen ben en dat hij wel eens een paar van die heerlijke broden voor ons meeneemt. En dat we, omgedraaid, ook wel eens vanuit Assen behoorlijk omgereden hebben om voor hem ( en onszelf natuurlijk) die bakker met een bezoek te vereren.
Ik heb inmiddels een redelijk alternatief gevonden. Beter dan wat de supermarkten te bieden hebben. Maar het haalt het niet bij het Steenwijkse. Ik moet daarvoor naar Lopik, een kilometer of tien rijden. Fietsen natuurlijk, wat is twintig kilometer nu helemaal. Gisteren ging ik weer die kant op, speciaal voor die gezonde versnapering.
‘Mag ik een roggebrood van U?’ Ik verwachtte natuurlijk geen nee, welke bakker wil er nu niet zijn waar verkopen? Maar ik kreeg wel een nee, het is op, op zijn vroegst eind augustus wordt er nieuw gebakken.
Teleurgesteld fietste ik terug, langs de supermarkt. In mijn mandje onder meer een een pakje roggebrood, ik zal het ermee moeten doen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Roggebrood”

  1. Ja Carel,

    Het leven is hard. Vanmiddag tijdens de lunch zag ik van mijn laatste stukje het einde naderen.
    Ik stel dat einde zo lang mogelijk uit door een bescheiden plakje van de “korte” kant af te snijden.

Geef een reactie

