MH17, uit de lucht gevallen

Uit de lucht gevallen, oorzaak nog niet duidelijk. Speculeren, niemand heeft daar iets aan. Wat waarschijnlijk is, wie heeft er iets aan. Elkaar de schuld geven, ze doen maar. Tweehonderdachtennegentig slachtoffers waarvan eenhonderdvierenvijftig Nederlanders, tenminste dan want een kleine vijftig is nog niet geïdentificeerd  . Mensen die, mocht het te maken met een conflict, er niets me te maken hadden. En of het dan Nederlanders zijn of waar dan ook ter wereld vandaan komen, alleen belangrijk voor de nabestaanden is het verlies. Mijn deelneming, vanzelfsprekend, maar of je nu Nederlander bent of waar dan ook ter wereld kwam, voor iedereen.
Vanzelfsprekend, het moet uitgezocht worden, eventuele schuldigen moeten zich verantwoorden. Maar ik heb moeite met die avondvullende berichtgeving over nauwelijks iets waarover te berichten is, journalist, beperk je tot feiten, speculeren doe je maar op de beurs.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 thoughts on “MH17, uit de lucht gevallen”

  1. Intriest. Groot verdriet voor heel veel mensen. Veel leed is niet te stelpen.
    En bij rampen kijk ik heel summier naar de berichtgeving. Al die gebakken lucht maakt het alleen maar erger. De eerste beelden zeggen vaak meer dan genoeg.

  2. O jee, toen mijn vader me vanmorgen attent maakte op dit voorval kwam ik echt uit de lucht vallen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alle dagen het nieuws volg. Ondertussen is wel al duidelijk dat er kwaad opzet mee gemoeid is… erg, héél erg. Al die onschuldige slachtoffers zeg maar en inderdaad hun nationaliteit doet daar niets aan af.

Geef een reactie

