Kater

image

Bedankt, Oasen, waterbedrijf dat ons dagelijks in de gelegenheid stelt een douche te nemen, een kopje thee of koffie te zetten enzovoort. Prima, we betalen er ook voor. Maar wat je ons vandaag flikt kan echt niet.
Dat een enkele keer de kraan dicht moet vanwege werkzaamheden begrijp ik. Jullie hebben dat ook netjes aangekondigd, om half tien gaat de kraan dicht, om ongeveer drie uur hebben we weer water.
Die voetbalwedstrijd gisteravond, Nederland tegen Argentinië duurde wat lang, verlenging, strafschoppen. Verloren en dus zit er al iets van een kater in me, de teleurstelling al hebben de mannen een meer dan geweldig toernooi gespeeld. Om half negen sta ik op, iets later dan normaal maar ruimschoots op tijd om met een omgekeerd programma aan de dag te beginnen. Omgekeerd? Ja, gewoonlijk lees ik eerst mijn krantje onder het nuttigen van een boterham en een kopje thee voor ik ga douchen. Maar vandaag ga ik eerst douchen, om kwart voor negen. Kwart voor negen is drie kwartier voor half tien, OASEN! Uit de douchekraan komt slechts een miezerig straaltje, de druk is weg. Geen douche, geen emmertjes water klaargezet om het toilet door te spoelen. De kater die ik van de voetbaluitslag heb overgehouden is weggejaagd door de boosheid over jullie wanprestatie!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

17 thoughts on “Kater”

  1. maak je niet druk Carel., is zonde van je tijd, douchen doe je vanmiddag en je hebt vast nog wel een fles spa reine om koffie mee te zetten. ….

  2. Om klein beetje ietsiepietsie eerlijk te zijn, leende ik ’t #WOT-woord van jou! 🙂

    En brrrr… niet kunnen douchen des morgens is dramatisch vervelend, ik weet dat.

  3. Geachte heer Mari,
    Het missen van een warme douche in de ochtend is zeker vervelend. We zijn er in Nederland zo aan gewend dat er altijd water uit de kraan komt. Helaas was dit donderdag 10 juli bij u even niet het geval. Oasen moest door een lekkage aan de waterleiding in uw straat de leiding een uur eerder afsluiten om er werkzaamheden aan te verrrichten. Aangezien het om een onvoorziene situatie ging, konden we u daarover niet vooraf informeren. Wel maakten we hiervan een melding op onze website.
    We willen onze excuses aanbieden voor het ongemak. Mocht u nog vragen hebben over deze toelichting? Neem dan gerust contact met ons op via reageer@oasen.nl of telefoonnummer 0182 59 35 30.
    Met vriendelijke groet,
    Claudia van der Haar (drinkwaterbedrijf Oasen)

Geef een reactie

