WK 2014 voetbal

De scheidsrechter blaast drie maal op zijn fluitje, de eerste helft is geëindigd zoals hij begon, beide teams hebben nog niet gescoord. De nabeschouwing op die eerste helft laat ik aan me voorbij gaan. Ik heb zelf gezien wat ik dacht te zien, dat is genoeg om mijn mening te vormen. De mening van een ander, hoe deskundig ook, verandert op dit gebied hoogst zelden mijn inzicht. Waarom ook, het is niet productief, wat gebeurd is kun je niet veranderen en al helemaal niet als je op veilige afstand in een studio of huiskamer zit.
Ik heb wat beters te doen, vul de glazen van onze gasten bij en pak mijn taak in de keuken op. De oorspronkelijk geplande kaartavond is niet doorgegaan. Dat wil zeggen, we speelden slechts een spel in plaats van de gebruikelijk drie. Wel gewonnen natuurlijk, ruim zelfs. Tussendoor is de gezinsuitbreiding bij onze zoon en daarmee onze nieuwe status hoofdonderwerp van gesprek geweest.
Ik zet een koekenpan op de grootste kookplaat. Daarin gaan de eerder voorbereide met chorizo gevulde en met spek omwikkelde dadels, net lang genoeg om bij aanvang van de tweede helft op tafel gezet te kunnen worden. De vlaggenist krijgt de schuld dat ons team niet tot scoren komt, ten onrechte, de aanvallers staan keer op keer buitenspel. De paal wordt geraakt, de lat later, het zit vanavond niet mee. De wedstrijd krijgt een verlenging en wordt daarna beslist door strafschoppen. Het mag dan na middernacht zijn, we schreeuwen het uit, het zal de opgekropte spanning zijn. De tuindeur staat nog open, het is er warm genoeg voor. En we blijken niet de enigen te zijn. Woensdag de volgende ronde, de halve finale. Het eind raakt in zicht.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 thoughts on “WK 2014 voetbal”

  1. De dadels waren heerlijk. De grensrechter zat er zeker 3 keer “vet” naast. het leven van een voetballiefhebber gaat niet over rozen. Dinsdag en woensdag maar weer voor de buis en later de slaap inhalen. Soms hoor ik op kantoor zacht gesnurk.

  2. Die dadels moet ik ook eens proberen. Ik dacht eerst dat jullie al wel erg snel van jullie wolkje af waren maar nee hoor er werd nog uitgebreid gepraat over jullie kleinkind.

Geef een reactie

