Trotse opa en oma

SAM_2618

SAM_2625Het is zover. Donderdag 3 juli, rond zes uur in de morgen liet hij voor het eerst van zich horen, Rolan (Thomas Carel de Mari). Zeven pond, 53 centimeter, alles erop en eraan en meteen aan de borst, dat dorstige zal hij van zijn vaders vader hebben. Om half negen hoorde ik het met het vriendelijke doch dringende verzoek het nog even voor me te houden. Begrijpelijk, de jonge ouders willen het natuurlijk eerst zelf aan deze en gene vertellen. En bovendien leverde dat hen de eerste dagen wat rust. Maar het embargo is eraf nu.
Moeder en kind maken het goed, een cliché maar o zo belangrijk!
En daarmee is het project Fritsie tot een goed einde gekomen. En nu genieten! Zoals gistermiddag toen we allebei de kleine man even in de arm konden houden.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

27 gedachten over “Trotse opa en oma”

  1. Van harte gefeliciteerd trotse opa. En oma natuurlijk ook. Vooral ook vader en moeder.
    Dat Rolan een lang, gelukkig en vooral gezond leven tegemoet gaat.

  2. Goede Carel,
    Wat een mooie foto van jou en je vrouw met de boreling. Moge hij tot vreugde van zijn ouders en grootouders in gezondheid opgroeien.
    De Spreukendichter heeft er in hoofdstuk 17: 6 een mooie toepasselijke tekst voor:
    “Kleinkinderen zijn voor grootouders de kroon op hun leven, kinderen zijn trots op hun voorouders.”
    Hart. groet,
    Jan

      1. Dat zei ik al tegen mijn wederhelft, dat je zo’n mooie vrouw hebt…

        gr. Jan

  3. dat heb je als je een tijdje weg bent, en niet zo actief op sociale media. Dan mis je het grote nieuws van jullie opa/oma schap. Gefeliciteerd met deze mooie nieuwe aanwinst in de familie de Mari

  4. Wat een groot geschenk dat jullie nu opa en oma mogen zijn van zo`n mooi kind.
    Weet voor altijd dat dat bijzonder is en dat hij voor altijd jullie eerste kleinkind zal zijn.
    Heel veel plezier met hem.
    Liefs van Marina en Jan

Geef een reactie

