Goede wijn behoeft geen krans

Zij: ‘Dit weekend in Maastricht geweest, een doosje Apostelwijn meegenomen, heerlijk!’
Ik: ‘Ken ik niet, dat wil zeggen van gehoord maar nooit gedronken’.
Zij: ‘ Echt de moeite waard, kost wel wat maar dan heb je ook wat!’
Hij: ‘ Voor mij hoeft dat niet zo , die Chileen bij de Plus is ook heerlijk!’
Zij: ‘Slobberwijntje, iets voor bij de barbecue ofzo.’
Ik: ‘ Mee eens, laatst nog een doosje Pinot Blanc uit de Elzas meegenomen, dat is toch wel iets anders dan die supermarktwijntjes, die wijnboeren kunnen onmogelijk aan supermarkten en ketens als Gall & Gall leveren, te weinig productie en te duur.’
Zij en ik besloten hem maar eens ons gelijk te bewijzen. En dus bezocht ik vorige week onze lokale wijnhandelaar. Volgend de internetsite had hij ongeveer 7000 verschillende wijnen op voorraad. Op mijn vraag naar een Elzasser Pinot Blanc liep de man resoluut naar een uithoek van zijn winkel,
‘Ik heb hier een Engel, heerlijk wijntje,’
Ik vertelde hem de gedachte achter de boodschap, een glimlach was mijn deel,
Hij is vandaag jarig is en dus gaven we hem maandag die Engel van een klein maar superieur wijnhuis. De bijhorende opdracht, maak deze fles op je oudejaarsavond samen met je vrouw soldaat. Geniet ervan, zaterdag komen we op de koffie en horen we wel wat je ervan vindt. Dat is dus straks.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

3 gedachten over “Goede wijn behoeft geen krans”

  1. Mee eens, dat wijn regelrecht van de wijnboeren vandaan bijna hemels is.
    Toevallig als bedankje voor op huis en tuin passen rosé en wit uit Frankrijk verkregen. Die wijn nip ik echt.

Geef een reactie

