Mooi Krimpenerwaard

Best wel leuk om mijn eigen tekst uit meer dan honderd kelen te horen. Hier nu het openingslied dat weerklonk bij Schoonhoven opent haar deuren. Helaas is het filmen mislukt, anders had ik het bewijs op youtube kunnen zetten. Nu moet je me maar op mijn woord geloven😉

Mooi Krimpenerwaard
(melodie Oh Champs Elysées)
Refrein:

logoMooi Krimpenerwaard, mooi Krimpenerwaard,
Randstads tuin waar ik graag struin
Stadjes, dorpen, klein maar fijn
Hollandser kan het niet zijn, de Krimpenerwaard

Nog even en het is gedaan
met de ka vijf, waar we in staan
die vormen samen ‘n- groot geheel
Mooi Krimpenerwaard
Geen Schoonhoven, geen Lekkerkerk
gemeente Vlist en Ouderkerk
Bergambacht, samen aan het werk
Mooi Krimpenerwaard.

refr.

Maar elke kern, dus groot of klein
Die behoudt schoonheid, eigen zijn
Het platteland, het stadsgezicht
Houdt eigen gewicht
Ik fiets nog steeds naar Gouderak
schaats ‘swinters nog om ieder wak
Naar Schuwacht en de eendekooi
De waard blijft toch mooi

refr.

De Zilverstad blijft Zilverstad
Haastrecht, Stolwijk, wie doet je wat
Bergambacht immer in blauwzwart
elk een eigen markt
Daarboven komt dan een geheel
‘t-is wennen maar het geeft ook veel
en dat blijkt straks ook heel wat waard
in Krimpenerwaard

refr.

We hadden mazzel met het weer en kunnen al met al terugzien op wederom een zeer geslaagd evenement. Met dank aan alle deelnemers en locatiehouders!

 

Voor de volledigheid, inmiddels is er een karaokeversie.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

3 gedachten over “Mooi Krimpenerwaard”

Geef een reactie

