Schoonhoven opent ook dit jaar haar deuren

image

Na het succes van vorig jaar kon een vervolg niet uitblijven. En vandaag is het zover, amateurs tonen weer hun kunsten op allerlei terrein. Er zijn koren, bandjes, toneelstukjes, verhalenvertellers, en dat alles op onverwachte plekken. Gewoon ergens in een winkel, in een leeg pand, in een huiskamer. We hebben 36 acts gevonden in de Zilverstad maar ook elders uit de Krimpenerwaard. Op dat laatste hebben we met het oog op de aanstaande gemeentelijke herindeling bewust aangestuurd. Het belooft weer een geweldig spektakel te worden, hopelijk werkt het weer mee.
Na een officiële en besloten aftrap op het Schoonhovense stadhuis zingen om 13.00 uur alle vier deelnemende koren samen een nieuw lied op een oude bekende melodie. Met gepaste trots kan ik melden dat de tekst van mijn hand is. (Ik zal proberen het lied in zijn geheel te filmen en het dan morgen te posten. Morgen komt in ieder geval de tekst op mijn blog te staan. )
De deelnemers vertrekken daarna naar de hun toegewezen locatie en zullen starten met hun optredens die ongeveer een kwartier duren. Ze blijven op hun plek en het publiek verplaatst zich naar de volgende voorstelling die ze op hun programma heeft staan. Het is fysiek onmogelijk alle optredens te bezoeken.
Zelf vertel ik verhalen bij Woninginrichting Joris Veer aan de Voorhaven, de rode draad is perspectief. Enfin, daar heb je niets aan.
Ik heb er ontzettend veel zin in en hoop op een grote aanloop.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

3 gedachten over “Schoonhoven opent ook dit jaar haar deuren”

Geef een reactie

