Ladies night

Er zijn van die momenten dat ik er verstandig aan doe me terug te trekken. En gisteravond was zo’n moment. Ik wist dat het eraan kwam, ik gun het ze ook van harte. Maar ik ben er niet bij, ik trek me terug in mijn hobbykamertje, voer nog een ‘zakelijk’ telefoongesprek, geniet van een Engelse detective en kijk naar het slot van de WK-wedstrijd tussen Frankrijk en Zwitserland. De Zwitsers hebben de beste gatenkaas, lijkt het, vijf doelpunten tegen. Maar, als je de Franse kaas laat rijpen vallen de gaten kennelijk vanzelf, alsnog twee tegen in de laatste tien minuten.
Ik negeer de geluiden die van beneden komen. Door de dichte deur en de afstand dringen ze slechts beperkt door. Beperkt, maar genoeg om mij in mijn beslissing te sterken. Daar komt bij, ik heb niet de indruk dat ze me missen, ze redden zich uitstekend.
Noemen we dit nu tegenwoordig een win-winsituatie?

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 thoughts on “Ladies night”

  1. Of het een win-winsituatie was hangt er vanaf hoe beide partijen zich daarbij voelden. De dames wisten het blijkbaar te waarderen, en jij gunde het hun van hart dus… ja zeker 🙂 Dju zeg, waren alle mannen maar zo fijngevoelig 😉

  2. kan je vertellen dat het gewoon weer ouderwets gezellig was. ,en veilig natuurlijk met jou boven op je kamertje., voor het geval dat we ehhh mannelijke hulp nodig hebben ??!!!

Geef een reactie

