Een selfie

image

Rembrandt schilderde zichzelf,van Gogh ook. Welke zichzelf respecterende schilder eigenlijk niet, al is het maar als figurant op de achtergrond. Met de smartphone kreeg ook het fotozelfportret breder gevolg. Hoewel de arm te kort is en het richten nogal lastig, menigeen liet een zelfportret op de social media achter. Niet meer dan een deel van het gezicht, of alleen de voeten (nog minder herkenbaar). Het heeft iets knulligs maar is ook schattig, die vertekende gezichten omdat de gekozen hoek zo ongelukkig is. Helaas komt daar nu een eind aan. Voor een luttele vijftig euro kun je je arm met een meter verlengen. Behalve vandaag, dan ben je nog geen vijftien eurootjes kwijt voor dit zo ontzettend handige apparaat. En dan hoef je nooit meer aan een passerende ober te vragen of hij een plaatje wil maken van jullie beiden, nippend aan een glaasje op een zonovergoten terras.
Want natuurlijk heb je dit stuk gereedschap dat ingevouwen slechts 22 centimeter meet altijd aan je pols hangen. Hier krijg je beslist geen spijt van, dit is zeker niet je zoveelste impulsaankoop die na eenmalig gebruik ergens in de vergetelheid raakt!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 thoughts on “Een selfie”

Geef een reactie

