Seniorenportie

Het was een heerlijk zomerse zaterdag. Het oorspronkelijke plan om voor de voorstelling in Schevenings circustheater ergens in een strandtent een hapje te eten hebben we maar laten schieten. ’s Morgens om tien uur stonden er al files richting strand, dan maar ergens anders een hapje zien te scoren. Voor de zekerheid maar achteraf niet nodig reserveerden we een tafel in Wassenaar. Op de menukaart staat hier en daar de mogelijkheid om voor een seniorenportie te kiezen. Nu heb ik de leeftijd, dus, laat ik het maar eens proberen. Het scheelt toch al gauw vijf eurootjes.
‘Zo’ n seniorenportie, is dat met minder vlees?’  De ober legt omslachtig uit dat de porties inderdaad kleiner zijn.
‘ Doet u dan maar een normale!’ Minder vlees? Ik ben toch niet gek!
‘Heeft u ook Crodino?’
‘Jazeker.’
‘Geeft u me dan maar een Afflichem tripel.’ Nee hoor, dat zou flauw geweest zijn.
We hebben een heerlijk hapje gegeten en besluiten de koffie, dan wel het toetje in de badplaats te nemen, mits we natuurlijk daar op tijd aankomen. Dat werd nog haasten, parkeergarages vol, wegen naar de volgende garage overvol. Maar we waren op tijd voor de voorstelling, inclusief een kopje koffie in de foyer.
Sister Act, nog een paar weken. Ik ben niet zo van de musicals maar er zat de nodige humor in. Al met al een gezellig uitje.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Seniorenportie”

      1. een dik tachtiger kreeg in Duitsland de mededeling dat hij ook een seniorenteller kon nemen. Nu was hij niet meer de eter die hij ooit geweest was en besloot op het aanbod in te gaan. Slibtongetjes, aangekleed met spekjes. Hij zat ervan te smullen. Maar eenmaal teruh in de auto stond zijn gezicht op onweer:’ Dat doe ik nooit meer, jij,” wijzend op zijn dochter” had drie tongetjes en ik maar twee!”

Geef een reactie

