Flyer Schoonhoven opent haar deuren

logoSchoonhoven opende vorig jaar voor het eerst haar deuren, dat wil zeggen op onverwachte plekken in de binnenstad waren er culturele uitingen, gebracht door amateurs uit de Zilverstad. Het was een doorslaand succes, reden om ook dit jaar zo’ n festijn te organiseren. De formule is hetzelfde gebleven maar, vooruitlopend op de gemeentelijke herindeling per 1-1-2015 hebben we de acts binnen de nieuwe gemeentegrenzen gezocht en gevonden.
Zaterdag 28 juni is het weer zover, in de flyer kun je zien wie, wat en waar.
Zelf heb ik weer een plekje op de Voorhaven, nu bij Joris Veer, woninginrichting. Ik ga daar verhalen vertellen, rode draad het verrassende perspectief is.
De openingsact is om 13.30 uur, de deelnemende koren zullen gezamenlijk een nieuw Krimpenerwaardlied laten horen. Dat wil zeggen, de melodie is bekend, de tekst is nieuw en verwijst naar de op handen zijnde samenvoeging. De tekst is van mij en het lijkt me best kicken je eigen tekst uit zo’n honderd kelen terug te horen. Ik probeer het in ieder geval op video vast te leggen.
Alles lijkt in kannen en kruiken, nu nog slechts hopen op mooi weer, dan komt publiek en gezelligheid vanzelf. Wil je dit unieke gebeuren meemaken, kom dan zaterdag 28 juni naar Schoonhoven! Wij, de deelnemers, zullen je niet teleurstellen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 thoughts on “Flyer Schoonhoven opent haar deuren”

Geef een reactie

