Terug in Schoonhoven, aan het werk

Gisteren, kwart voor tien, vertrokken we uit Mittelwihr. Klokke 16.30  stonden we bij de Plusmarkt,hier in Schoonhoven. Nog even inkopen voor het weekend. De snelste route van vorige week, de heenweg, vergde bijna een uur meer dan de snelste van vandaag. Vorige week hadden we last van wat wegwerkzaamheden en liep de snelste route onder meer door Roermond en Strasbourg. Gisteren geen noemenswaardig oponthoud en geen stedenbezoek. Deze keer Strasbourg volledig rechts laten liggen, Roermond links. De situatie bij Venlo is geweldig verbeterd sinds de laatste keer dat we er reden.  De beweegredenen van onze routeplanner zijn ondoorgrondelijk.
Onderweg hadden we al bepaald dat we de thuiskomst zouden vieren met een klassiek Hollandse maaltijd. We hebben het na een vakantie vol uit eten gaan vaak over andijvie met een bal gehakt maar deze keer kwamen we uiteindelijk uit op een lekker bord bami, op onze eigen wijze pittig gemaakt. En reken maar dat zo’n hap pittiger is dan bij de Chinees en meer vlees en groente bevat.
De eerste was is gedraaid en hangt te drogen, het gewone ritme wordt weer opgepakt.
De e-mails waren gedurende de vakantie al gelezen maar, behoudens een noodzakelijke reactie geparkeerd. Gisteravond heb ik al de enkele wijziging doorgegeven die nog nodig was voor de jaarbrochure van de SWOS. En de tekst van het Krimpenerwaardlied dat tijdens Schoonhoven opent haar deuren zal klinken en die ik tijdens ons verblijf in de Elzas heb geschreven, is ingeleverd.
Wat dat Schoonhoven opent haar deuren betreft, het programma is rond, het drukwerk gemaakt. Noteer 28 juni maar in je agenda! De flyer post ik hier binnenkort. Straks misschien nog even naar het Springerpark voor het eerste zomerconcert van dit jaar. En daarna de eerste bbq, ik weet het, we zijn laat, jullie hebben die al lang gehad!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Terug in Schoonhoven, aan het werk”

Geef een reactie

