De eerste duizend

Zondagmorgen stond de teller op precies 900, inmiddels staat hij op 1022. 1022 Kilometers gefietst sinds ik mijn Stella eind oktober vorig jaar afgeleverd kreeg. Natuurlijk, het weer zit mee, vandaag ook weer 44 kilometer weggetrapt. Met de auto naar Nieuwegein, Lekboulevard en vandaar de Viaanse brug over. Zijn we net ploeterend over de brug gekomen (valt wel mee, hoor, met trapondersteuning) zien we aan de kant van Vianen dat er een voet/fietsveer is. Even gezellig gebabbeld met een oudere heer, net als bij ons zijn er altijd wel mannetjes te vinden langs de rivier, genietend van het drukke verkeer op het water. Vervolgens door naar Everdingen, Culemborg en dan met de pont oversteken, Schalkwijk, glaasje fris bij mijn moeder in Houten en terug naar Nieuwegein. scannen0003 We waren van plan in Culemborg de lunch te gebruiken maar dat haalden we net niet. Waarom? Omdat er vlak voor Culemborg een verrassende plek is, Werk aan het spoel. Nooit van gehoord maar heerlijk gegeten. Het blijkt onderdeel van de Hollandse Waterlinie te zijn. Nu wist ik wel van Fort Everdingen, daar was ik wel eens omheen gefietst. Maar dat er een paar kilometer verder nog een fortificatie was is me altijd ontgaan. Prachtig stukje natuur ook, daar langs de Lek. Het ont-moeten wordt er wel letterlijk genomen. je moet geen haast hebben. We hoorden dat het er altijd vol zit, ook op doordeweekse dagen. Nu ook, mazzel dat er een tafeltje vrij was. De plek biedt mogelijkheden voor feesten en partijen, er is een soort openluchttheater, kortom allerlei mogelijkheden om er iets te organiseren. Niet dat ik nu een doel voor ogen heb maar ik ga deze plek wel onthouden, kan altijd van pas komen.
In de buurt van Schalkwijk kon de champagnefles ontkurkt worden, ik bereikte er kilometerstand 1000. Jammer dat we de fles niet mee hadden.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “De eerste duizend”

  1. leuk om te lezen, extra omdat het in en om mijn buurtje is. Ik ben zelf van plan om binnenkort ook eens richting Culemborg te gaan, vanuit Houten dan, en daar de Veldkeuken op te zoeken, broer, of zus zo je wilt, van de Veldkeuken hier dichterbij.
    Sinds ik bijna iedere dag heen en weer of soms de volgende dag weer, naar Driebergen trap, krijg ik ook weer steeds meer de smaak te pakken. Alleen is dat ook voor een ‘hoger’ doel en kijk ik ook uit naar puur recreatief fietsen en vind ik dat wat minder geslaagd in mijn eentje moet ik zeggen. Maar eerst op jacht naar een betere tweedehands dan ik nu heb, want mijn knieën worden niet echt blij van deze. miskoop. Via Marktplaats, en expres alleen in de buurt,gezocht, zelfs heel verstandig een proefritje gemaakt, maar niets gemerkt van de terrible state van de lagers en al zeker niet van ander euvel wat de fietsenmaker een week later constateerde. De details ben ik vergeten, maar een hobby-klusser schijnt twee remsystemen gemixed te hebben waardoor reparaties via of in de buurt van de achteras kostbaarder zijn dan de waarde van de fiets, ook al is het dan… een Brandaris wilde ik schrijven, waar het hart van vol is, Batavus…
    Ik merk dat ik inmiddels al bijna een blog voor mezelf aan het schrijven ben met deze reactie, volgens mijn eigen oude norm van 10 regels of meer reactie op een blog moet.verdiend ook een eigen ding.
    Ik zal even tellen zo en mogelijk inderdaad vandaag daar bij mij posten en/of doorschrijven.
    Over tien dagen ga ik weer vrijwilligen, vandaar die Brandaris, op Oerol, Terschelling namelijk, Daar is iedere dag kilometers maken, schering en inslag. Ik verheug me daarop en voel me ook al iets meer opgewassen tegen de geheid op heen of trugweg wind-tegen omstandigheden.

    Kom gerust een keer theeen of frissen als je moeder niet thuis is en ik wel 😉
    En bedankt voor de leuke onverwachtse aanleiding voor mijn eigen blogje, had me net neergelegd bij vandaag maar weer eens niet 😉
    Fijne voortzetting, op naar de volgende duizend (voor jou dan, ik mag naar mijn eerste sinds ik op Runkeeper inlog.

Geef een reactie

