Prostaatkanker

En dan word je ineens weer opgeschrikt door de melding dat een van je oud collega’s is overleden. De jongere broer van je bovenbuurman, toen op de Oud Wulvenlaan in Utrecht, Bovendien voetbalden we bij dezelfde club en gingen we zelfs een keer samen en met anderen op vakantie naar Zuid Frankrijk. Nee, we hadden geen band, geen contact, al jaren niet meer. Nou ja, op het werk zeiden we elkaar gedag, dat was het. En ik werk al ruim acht jaar niet meer, Vooralsnog geen idee of hij dat wel nog deed tot de ziekte het hem onmogelijk maakte. De melding kwam binnen bij een van mijn broers, een die net als ik geconfronteerd werd met prostaatkanker. En in het bericht de mededeling dat niet iedereen deze ziekte overleeft. Klopt, wist ik ook wel, vorig jaar nog een vriend weg moeten brengen, geveld door dit monster.
En dan mag ik me maar gelukkig prijzen, ik, en die broers van me, dat we een mildere vorm hadden of er op tijd bij waren. Het heeft wat ellende met zich gebracht maar vooralsnog zijn we als winnaars uit de strijd gekomen. Al zijn ervaringen uit het verleden geen garantie voor de toekomst, wij kunnen in ieder geval nog genieten van een fietstocht rond Reeuwijk, in de Betuwe of een judokamp in Lage Vuursche.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

11 thoughts on “Prostaatkanker”

  1. Leuk is een raar comment in deze natuurlijk, maar ik wist niet zeker of een comment nu wel zou lukken. FIjn. en Ja, het word mij steeds duidelijker hoeveel bewuste levers met kanker er zijn en denkelijk ook enorm veel onbewust levende met kanker mensen – gewoon omdat het nog niet ontdekt is en er geen aanwijsbare last is. Het fenomeen leven en langer levende mensheid met of zonder ziektes…ik peins nog even verder – dank voor delen

  2. Ja jij weet het uit ondervinding, ik uit de praktijk het is een rotziekte.
    daarom op deze zonnige dag geniet van alle het mooie dat er gelukkig ook nog is. maar dat zit in het kleine en valt niet zo op….

Geef een reactie

