Een Iers muurtje?

‘Do you speak English?’ Een keurige jongeman staat aan de deur met in zijn hand een boekwerk met foto’s. Bij het zien van de voorplaat zet ik me maar meteen schrap. Ik ben geen echte televisiekijker en programma’s als opgelicht laat ik meestal aan me voorbij gaan. Maar soms vang ik wel wat op. En dus ook de waarschuwing dat er een bende Ieren is die door het land trekt en aanbiedt buitenmuren te reinigen en opnieuw te voegen, dat soort klussen. Die werkzaamheden lopen dan meestal af met torenhoge rekeningen, half afgemaakt broddelwerk et cetera.
‘Nee, dank je, ik heb hier absoluut geen belangstelling voor!’ De man groet netjes en loopt naar de volgende voordeur. Ik besluit om maar even een tweet naar onze wijkagent te sturen. En die beaamde dat ik er verstandig aan gedaan had de man geen ruimte te geven en wat belangrijker is, hij zorgde met een retweet dat zijn volgers gewaarschuwd werden. En dat zijn er vast heel wat hier in de wijk.
’s Middags sprak ik nog even een buurman die een busje met een Iers kenteken op de parkeerplaats had zien staan, men was ook bij hem aan de deur geweest. En, wees eerlijk, deze muur ziet er toch nog prima uit!
image

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

7 thoughts on “Een Iers muurtje?”

Geef een reactie

