Ergernis op die desktop

Sinds een aantal jaren, dus ruim voor de waarschuwing dat Explorer een door hackers te nemen ingang heeft, werk ik met Google Chrome. Waarom? Eerst omdat ik met Explorer botste, geen idee meer waarop. Ik probeerde andere browsers als Opera en kwam uiteindelijk uit op Chrome. Dat beviel, bevalt, dus waarom verder zoeken? Ik heb een serie sites opgenomen in mijn startprogramma, ga immers altijd langs mijn weblog, facebookpagina en twitter. Als startpagina voor een nieuwe opening koos ik voor google. Of misschien, weet ik niet meer, was dat gewoon de consequentie van de keuze voor Chrome.
Die nieuw te open pagina is overgenomen door Microsoft Search inclusief de bijbehorende irritante reclamewaarschuwingen. ‘Uw computer loopt gevaar, download nu …’ .Terugzetten helpt maar heel even. Vanaf dinsdag is mijn googlepagina verdwenen, overgenomen door Microsofts Bing. Ik wil dat helemaal niet. Laten die Amerikanen nou eens gewoon zich niet met mij en mijn voorkeurinstellingen bemoeien!
Als iemand weet hoe ik dat tegen kan houden in mijn instellingen, graag!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

14 thoughts on “Ergernis op die desktop”

  1. Dat heb ik ook gehad. Is adware. Heb je laatst nog een programma gedownload of bijgewerkt? Daar moet het inzitten. Dat kun je via je configuratiescherm weer verwijderen als het goed is. Succes!

      1. Hij is het met Martha eens 🙂 . Goed op de vinkjes letten wanneer je wat downloadt.

  2. Heb het een paar weken terug ook aan de hand gehad. Verschrikkelijk irritant… de dochter heeft het opgelost want zelf… pfff 🙂
    Ik werk overigens ook met google chrome, lekker handig.

  3. Probeer volgende stappen:
    Open Chrome

    Klik rechtsboven op icoon met drie horizontale streepjes (“Google Chrome aanpassen en beheren “)

    Klik op Instellingen

    Scroll naar “Zoeken” en klik op “Zoekmachines beheren”

    Waarschijnlijk staan onder “Standaard zoekinstellingen” :
    Google etc
    Microsoft Search en/of Bing etc

    Zet cursor op “Google”, waarop aan eind van de regel de tekst “Instellen als standaard” verschijnt: klik op deze tekst. Google is nu standaard zoekmachine.

    Zet cursor op andere zoekmachine, waarop aan het eind een kruisje verschijnt.
    Klik op kruisje: zoekmachine zou nu verdwenen moeten zijn.

    Herhaal dit voor eventuele ander zoekmachines.

    Klik op Klaar.

    Sluit tabblad Instellingen.

    Succes!!!!

  4. BLOKKEREN ADVERTENTIES

    Open Chrome

    Klik rechtsboven op icoon met drie horizontale streepjes (“Google Chrome aanpassen en beheren
    “)

    Klik op Instellingen

    Klik linksboven op “Extensie”

    Scroll naar beneden en klik op “Meer extensies toevoegen”

    Linksboven veld “Webwinkel doorzoeken”: vul in AdBlockPlus en enter

    Zoek naar Adblock Plus van adblockplus.org en klik op “ + Gratis “

    Nieuwe extensie bevestigen: klik op toevoegen.

    Adblock Plus moet nu geïnstalleerd zijn.

    Succes.

Geef een reactie

