Nummer 999, een terugblik

We schrijven 2011, de kalender wijst 27 september aan. Mijn geduld richting web-log is ten einde. Een beloofde migratie laat maanden op zich wachten, maanden waarin er niet geblogd kan worden. Het voordeel van de twijfel was omgeslagen in boosheid.Na enig vergelijk kies ik voor een account bij WordPress, een keuze waar ik geen moment spijt van heb gehad.
Een paar maanden later, ik blog in die tijd niet dagelijks, besluit ik me aan te sluiten bij de bloggers die iedere dag een post publiceren. Een besluit dat ik nog niet gewijzigd heb, behoudens een enkele vakantiedag zonder internet is hier elke dag iets te beleven. Soms een verhaal, soms een praatje bij een van mijn teken- of schilderwerkjes, soms even serieus, soms ook met een nostalgische kijk over de schouder. Je vindt er verhaaltjes van precies 120 woorden exclusief de titel, van iets kortere notities, precies 101 woorden inclusief de titel. Er staat een enkel elfje, er zijn fotoblogs en videoblogs.
Ik vertel blij over mijn vrijwilligerswerk bij Stichting SWOS en de seniorenvereniging van a.s.r. Of ik wind me op over wat er in politiek Den Haag gebeurt en niet gebeurt.
Ik pakte en pak uitdagingen op zoals in #WOT en #50books, kortom er is altijd en van alles te beleven.
Kijk ik naar de teller dan zijn het niet alleen 999 blogs maar ook bijna 7000 reacties en 45.000 bezoeken. Mijn blog telt 48 trouwe volgers die via mail op de hoogte gehouden worden, via Facebook en Twitter, via LinkedIn en sinds kort Google + kunnen honderden mensen de ontwikkelingen volgen.
De blogs die ik voor het inmiddels ter ziele wijkweblog schreef en die van de levendige site van Stichting SWOS tel ik hier niet mee.
Morgen gaat hier virtueel de vlag uit, blog 1000 wordt gevierd. En vanaf dinsdag ga ik gewoon weer over tot de orde van de dag, dan schrijf ik weer een gewoon blogje over iets wat ik die dag heb meegemaakt of ik zuig wat uit mijn duim. Wie weet!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

9 thoughts on “Nummer 999, een terugblik”

Geef een reactie

