Goede vrijdag

Voor mij zijn alle vrijdagen in principe goed, laat ik zeggen, ze beginnen in ieder geval goed, En dat geldt voor alle dagen. Natuurlijk, ik weet waar de term vandaan komt, ik ken het bijbelverhaal, ik ken de kerkelijke traditie. Ik ken de Matthäuspassion, ik herken dat wat ik in herhalingen van de Passion  op de televisie zie. Ik waardeer het verhaal, zeker in de Bachversie.
Voor iedereen een goede week, een goede vrijdag, stille zaterdag en het Paasfeest. In devotie, zo je wilt, met een paashaas die eieren legt, ook goed. Met een paasstol die we vroeger alleen als kerststol kenden. Met een brunch, lekker uitslapen en dan ontbijt aan de lunch koppelen. Wil je gourmetten, doen! En natuurlijk tweede paasdag naar de meubelshow. Ik wens iedereen fijne dagen! (geen kaarten deze keer al hoorde ik vandaag dat de kerstcadeaus met Pasen op herhaling gaan, je doet maar).

Gisteravond zagen we in de Goudse Schouwburg een absurdistisch stuk van Muziektheater Orkater. Een enthousiast jong gezelschap, een bizar verhaal waarin emoties elkaar in hoog tempo afwisselen. Anderhalf uur beweging, anderhalf uur krijgen wat je niet direct verwacht. Een aanrader, je komt totaal in verwarring thuis.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Goede vrijdag”

  1. O wat hou ik vn Orkater – ik heb er ooit eens een jongen enorm mee in verlegenheid gebracht – ons eerste afspraakje en stond dat nummer op – in een oorverdovende stilte dat zinnetje: Jij dichtgevroren vijver”. Het bracht hem in verwarring. Ondanks dat werd het wel wat, een jarenlange gepassioneerde relatie 😉 Ook een schilder trouwens 😉

Geef een reactie

