Daar gaat je oude auto

HPIM0231Wat een prachtig voorjaarsweer hebben we toch. Dus gingen gisteren de fietsen op het rek, pakken wat je pakken kan, nietwaar? We kozen een route in het Gooi met veel afwisseling en parkeerden de auto net voor Hilversum. We waren niet de enigen, menig auto met een leeg rek, de eigenaren ervan waren ons voorgegaan. Eerst richting ’s Graveland, dan west langs Bussum naar Naarden, Naardermeer en Naardervesting (alle terasjes vol) meegepakt, Oud Valkeveen (overvol en de inmiddels rammelende maag moest nog maar even door rammelen) en dan over de Blaricumse heide en door villadorp Laren (wat een ellende daar met die te dure hockeyploegen) terug naar de auto. Gelukkig konden we tussen Valkeveen en Blaricum nog wel even een bruin bolletje met gerookte zalm genieten.
Tegen half vijf ’s middags stonden de fietsen weer op het rek en draaiden we de auto de parking af.
‘ Hé, daar gaat je oude auto’ zei ik tegen José. De formulering mijnerzijds had wat nauwkeuriger gekund want ik bedoelde te zeggen dat daar net zo’ n zilvergrijs Peugeot 206CC cabriootje reed als zij ruim twee jaar geleden ingeruild had. Leuk wagentje en ze heeft er jaren van genoten. Maar het karretje kreeg kuren en dure reparaties kondigden zich aan. En bovendien, zo vaak kun je in deze contreien niet dakloos door het leven gaan.
‘ Nee joh, hij is het echt, kijk maar naar het kenteken!’ En inderdaad, het was haar oude auto! Hij doet dus nog steeds dienst, de nieuwe eigenaar reed vanzelfsprekend met open dak.

Op 8 april 2011 schreef ik (op mijn oude weblog) de volgende 120W:
Topless
Je kunt erop wachten. Zodra de middagtemperatuur rond de 15, 16 graden ligt en het zonnetje het meestentijds van het wolkendek wint gaat ze topless. Ik vind dat rijkelijk vroeg en zeker niet altijd nodig maar er tegenin gaan heeft geen enkele zin. Gelukkig is ze wel zo verstandig zich goed in te smeren met een medicinale zonnecrème, ze is tamelijk gevoelig voor huidkanker. Het zal de lezer niet verbazen dat ze onderweg nogal wat aandacht trekt. Haar in de wind wapperende blonde haren zullen daar mede debet aan zijn. Vooral vrachtwagenchauffeurs en de bemanning van die bouwvakkerbusjes schijnen van het beeld te genieten.
Vandaag was het weer zover, ze startte de motor van haar cabrioletje, onderweg naar de zon.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

4 gedachten over “Daar gaat je oude auto”

Geef een reactie

