Neem een Armani of Tommy Hilfinger

De reclame van een bekende opticienketen wordt mijn huiskamer ingeslingerd. Ook de monturen van bekende merken vallen onder de aanbieding. Ik wil nog even terugkomen op dat blogje van gisteren, over vrijheid. Is het werkelijk zo belangrijk dat je keuzevrijheid zo groot is dat je niet meer kunt kiezen, Nee toch? Vrijheid gaat niet over de keuze voor een kostuum of brilmontuur, we hebben het dan over commerciële druk. En die marketingjongens/ -meisjes maken ons van alles wijs. Trap er niet in!
Vrijheid wordt door van alles belemmerd, met name door het gebrek aan keuzes, er overkomt je van alles, accepteer het maar!
Dat verhaal van die vluchtelinge, gisteren in een reactie, is zij vrij? Ben je vrij als je gezin nog steeds niet compleet is, ben je dan niet gevangen in je onzekerheid. En voel je je vrij, ben je dan niet al snel gevangen in de onzekerheid waarmee je gezondheid je confronteert.
Je hebt er zo verdomd weinig over te zeggen maar koester toch vooral dat kleine stukje dat je geboden wordt!

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

5 gedachten over “Neem een Armani of Tommy Hilfinger”

Geef een reactie

