Het wordt beter, zeggen ze

De reis naar onze vakantiebestemming verliep voortvarend. Wind mee betekende in dit geval een winst van een klein half uur. Alleen die winst hebben we daarna weer verspeeld, zo gewonnen, zo geronnen, zal ik maar zeggen. We hebben wel eens een betere start gehad. Het duurde ruim vijf uur voor we de sleutel van ons appartement hadden. Het alternatief dat men ons aanbood zinde ons niet. Maar goed, het eind van het liedje was een prima locatie, twee gratis diners en de hele vakantie gratis wifi bij wijze van genoegdoening. En omdat we die vijf uur ons toch wel vermaakt hebben, een stukje gewandeld en de omgeving verkend, een lekkere lunch genoten, wat slaap ingehaald op een stretcher bij het zwembad, doen we er maar niet meer moeilijk over.
Er staat behoorlijk wat wind, momenteel. Resultaat is dat we al de eerste dag aardig aan het verkleuren zijn geweest. Rood voorlopig maar dat wordt vanzelf bruin is de ervaring. Insmeren was er niet bij, doordat we nog zonder vaste woon- of verblijfplaats vertoefden konden we onze koffers niet uitpakken.
Goed, morgen wordt het beter, zegt men. De wind neemt af, de temperaturen stijgen verder, het belooft evengoed een prima vakantie te worden.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

3 thoughts on “Het wordt beter, zeggen ze”

Geef een reactie

