Oud Utrechter

afhaaladressenMet enige regelmatig krijg ik van een schoonzusje de Oud Utrechter, een veertiendaagse uitgave vol nostalgie over de Domstad en haar bewoners. Ook de andere grote steden hebben zo’ n krantje. Leuk om te lezen vanwege de herkenning, de terugblik op mijn jeugd.
Omdat ik ook anderen dit genot gun geef ik de blaadjes na lezing door aan mijn sportmaatje, ook een oudutrechter. En ook hij leest ze met plezier.
Helemaal leuk is het natuurlijk dat hij me gisteravond kon melden dat hij in de recent overhandigde edities verhalen tegenkwam van de broer van een vriendin van zijn vrouw, van zo’ n zeventig jaar geleden wel te verstaan. De herkenning is dan natuurlijk extra groot. En dat hij en de schrijver van de herinnering hernieuwd contact met elkaar hadden naar aanleiding van de artikelen.
Mijn rol was natuurlijk heel bescheiden, ik was slechts de postbode, de krantbezorger. Maar evengoed, ik geniet hiervan!

Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “Oud Utrechter”

  1. Goede Carel,
    Leuk, dat je aanleiding zag in te gaan op het art. in de Oud Utrechter en de mail die ik je er over stuurde. Woar ben al die joorn bleem, zeggen ze in het Grunningerland, als je de herinnering leest van iemand toen hij nog een jochie was nu 70 jaar geleden toen hij in de Croesestraat woonde. Zijn zus werd een hartsvriendin van mijn vrouw, maar overleed al jaren terug.

    gr. je sportmaat Jan

Geef een reactie

