Over Boeuf Bourguignon, KPN en een nieuwjaarsreceptie

Op een zacht vuurtje staat ruim een kilo runderlappen, in blokjes gesneden, te stoven in de rode wijn. Straks moeten er nog spekjes bij en champignons dus ik kan even niet weg. Mooi even tijd om een blogje te schrijven.

Al vanaf vrijdag speelt bij mij de wens iets over de klantvriendelijke KPN te schrijven. Ze doen zo ontzettend hun best, daar. Maar andere gebeurtenissen streden met succes om voorrang. Nu toch maar even wat ruimte voor hen vrijmaken.
In oktober zijn we overgeschakeld van Ziggo via de kabel naar alles in een van KPN. Dat de keus op hen viel had alles te maken met de internetverbinding en alles wat daarbij hoort, website, e-mailadres, lastig om dat allemaal te verhuizen. Uit de voorlichting die ik kreeg bleek dat ik de oude tv die boven staat niet op het netwerk aan kon sluiten en daar heb ik toen digitenne voor genomen. Onzin, bleek later dus inmiddels draait ook dat toestel op interactieve programmering. En toen moest digitenne opgezegd worden. Volgens de site van KPN kan dat het best telefonisch omdat dan alles in een keer afgehandeld kan worden. Dus ik bel rond 16.00 uur hun 0800 nummer en krijg na het keuzemenu doorlopen te hebben een bandje:

Onze medewerkers zijn helaas nog in gesprek. Blijft u aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.

Na veertien minuten geef ik het op. Zo spoedig mogelijk kan best lang duren, ik weet het. Ik ben van nature niet erg geduldig, en kies voor de optie terugbellen door KPN op de site. Dat moet nog gebeuren, ondanks de toezegging dat dat op korte termijn zou gebeuren.
Om 19.40 probeer ik nog maar eens het 0800 nummer. Zelfde keuzemenu, zelfde bandje. Ik hield het nu 17 minuten vol maar haakte toen af omdat ik het journaal wilde zien. Ongeveer 21.30 doe ik een derde poging. Ik besluit me te beheersen en ditmaal de hele rit uit te zitten. Die duurde uiteindelijk ruim 19 minuten. De medewerkster die ik aan de lijn kreeg heb ik ontzien, die kan er ook niets aan doen. Bovendien hielp ze me snel en efficiënt.
Al met al heb ik dus zo’n 50 minuten in de wacht gestaan en kreeg ik iedere plusminus 25 seconden dat bandje:

Onze medewerkers zijn helaas nog in gesprek. Blijft u aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen.

Met andere woorden, een stuk of honderd keer, op die manier leer je het vanzelf wel uit je hoofd. En op die manier laat je het een volgende keer vanzelf wel uit je hoofd om van deze dienst gebruik te maken, tenzij het niet anders kan, natuurlijk.

Vanavond houdt de gemeente Schoonhoven haar laatste nieuwjaarsreceptie, per 1 januari 2015 gaat ze op in de nieuwe gemeente Krimpenerwaard. Ik ga er nog even langs om iedereen, of in ieder geval velen een handje te geven.

Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

6 gedachten over “Over Boeuf Bourguignon, KPN en een nieuwjaarsreceptie”

  1. Ik kan jouw boodschap aan het eind van je blogjes ook bijna uit mijn hoofd. Geeft de Plus nog steeds boodschappenpakketten? Meestal duurt zo’n actie toch niet zo lang… Ik hoop dat Theo dit blog ook leest dan kan hij er misschien voor zorgen dat wij boven ook digitaal kunnen kijken. Wij kijken daar analoog. Maar wij zitten bij UPC…

Geef een reactie

