Als vanouds

En dan gaat het vanaf vandaag weer als alle andere dagen. De feesten zijn voorbij. Nog wat nieuwjaarsrecepties de komende dagen en dan kan het leven weer normale vormen aannemen. Er zijn wel wat wijzigingen ten opzichte van vorig jaar. Als je bijvoorbeeld nu een nieuwe of gebruikte auto aanschaft dan krijg je je kentekenbewijs op het veel handiger creditkaartformaat. Een postzegel voor een gewone brief kost nu 64 centjes maar wie verstuurt ze nog? Post NL bezorgt niet meer op maandag. In de loop van deze maand komen de eerste eurootjes met het portret van de koning in omloop. De friese taal mag in Friesland ook in rechtzalen en bestuurscontacten gebruikt worden. Windows XP wordt niet langer ondersteund en wordt daarmee onveilig in gebruik. Er start een bevolkingsonderzoek voor 55- tot 75jarigen naar darmkanker. 16- en 17jarigen mogen geen alcohol maar kopen of bij zich dragen op straat. En vanaf 1 juli mag er (weer) in geen enkel café gerookt worden.
Het is maar dat je het weet, allemaal.

(eerder gepost bericht van vandaag is voorlopig geparkeerd)

Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

2 thoughts on “Als vanouds”

Geef een reactie

