#50books, vraag 48

Hebben jullie nog boeken ergens opgeborgen in dozen? Zo ja, waarom?

Voor een eerlijke beantwoording van deze vraag moest ik naar zolder. Achter de schotten staat het nodige, ik had nauwelijks een idee wat. Nu wel. Er staat een krat met langspeelplaten en er ligt ook nog zo’n ouderwetse platenkoffer, ook vol vinyl. Een doos met mappen, gevuld met assurantiecursussen en aanverwant studiemateriaal. Een doos met super8 filmpjes, deels nog in het originele gele doosje. En een doos met fotoalbums. Al met al genoeg om deze sombere zondag door te komen met het ophalen van herinneringen. Weet je nog wel, oudje?

Maar boeken? Nee, niet gezien. Nu weet ik wel hoe dat komt. Jaarlijks is hier een boekenmarkt waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat, Schoonhoven helpt, een stichting die direct projecten in onder andere Afrika financiert. Het teveel aan boeken gaat daarheen.

Overigens ben ik van mening dat de plus-boodschappenpakketten bij de voedselbank terecht dienen te komen.

Gepubliceerd door

carel de mari

Tot 2005 was ik werkzaam als productontwikkelaar en projectleider in verzekeringsland. Het moet daar geweest zijn dat ik getraind werd in het kort en bondig schrijven van notities en brochureteksten. Nu heb ik de grootst mogelijke moeite een verhaal in meer dan 1000 woorden te vertellen. Maar een verhaal vertellen, dat moet ik! In eigen beheer gaf ik eerder uit "Marokkaans koken en andere verhalen" (zie mijn weblog) en in de verhalenbundels "Adrenaline" en "30 Openbaringen" staat ook een bijdrage van me.

8 gedachten over “#50books, vraag 48”

  1. Hier ook, geen boeken op overschot. En mochten die zich in de loop van het jaar aandienen dan is er altijd wel het een of andere goede doel waar ze terecht kunnen – de jaarlijkse boekenverkoop van 11-11-11 is er zo één van.

  2. Ja volgens mij staan er zeker dozen met boeken op zolder. Oude encyclopedieën die niet weg mogen maar ook andere boeken, welke? Echt geen zin om dat te gaan bekijken hoor. Hier geen boekenverkoop in de buurt, we hebben wel sinds kort een papiercontainer in de tuin staan die één maal per maand geleegd gaat worden. Maar dat stuit me toch een beetje tegen de borst…

Geef een reactie

